Býval tu návod na rozdělení sloučených externích identit v systému Perun. Obsahoval spoustu varování, proč to uživatelé nemají dělat. Uživatelé nedbali. Návod je proto velmi jednoduchý: kontaktujte uživatelskou podporu.
Jeden uživatel by ideálně měl mít právě jednu identitu v systému Perun. Tu lze vytvořit pomocí nějaké externí identity. Externí identitou rozumíme identitu z domovské instituce uživatele, LDAPu nebo jiného zdroje. K jedné Perun identitě uživatele může být připojeno více externích identit. Například Perun uživatel A může mít ke své Perun identitě připojeny externí identity od svého zaměstnavatele (například CESNETu), své univerzity, Google, Facebooku a podobně.
Protože služby e-infrastruktury smíme poskytovat pouze uzavřenému okruhu osob (pro zjednodušení lze říci akademické komunitě), potřebujeme od uživatelů čas od času prokázat, že do tohoto okruhu osob patří. To lze udělat přihlášením se některou z těchto externích identit. Typicky je to identitou z univerzity, kde uživatel pracuje nebo studuje, pak mu jeho alma mater do federace identit vydává atributy, že je zaměstnancem nebo studentem. Ostatní připojené externí identity uživatel může často používat pro každodenní přístup ke službám.
<!– Tento návod je určen pro rozdělení vašich sloučených identit v případě, že potřebujete v rámci služby ownCloud využívat několik oddělených (nezávislých) účtů. To může mít smysl v případě, že pracujete pro několik akademických institucí a v každé z nich máte natolik samostatnou činnost, že vám stojí za to oddělovat velmi striktně i používání e-infrastrukturních služeb. Obecně uživatelům doporučujeme mít spíše služby co nejvíce spojené, takže zvažte, zda rozdělení účtů vyváží komplikace s přístupem ke službám. Není třeba rozdělovat účty jen proto, abyste dosáhli „větší kvóty“. Pokud to potřebujete, kontaktujte uživatelskou podporu.
Jeden uživatel by ideálně měl mít právě jednu identitu v systému Perun. Tu lze vytvořit pomocí nějaké externí identity. Externí identitou rozumíme identitu z domovské instituce uživatele, LDAPu nebo jiného zdroje. K jedné Perun identitě uživatele může být připojeno více externích identit. Například Perun uživatel A může mít ke své Perun identitě připojeny externí identity od svého zaměstnavatele (například CESNETu), své univerzity, Google, Facebooku a podobně.
Protože služby e-infrastruktury smíme poskytovat pouze uzavřenému okruhu osob (pro zjednodušení lze říci akademické komunitě), potřebujeme od uživatelů čas od času prokázat, že do tohoto okruhu osob patří. To lze udělat přihlášením se některou z těchto externích identit. Typicky je to identitou z univerzity, kde uživatel pracuje nebo studuje, pak mu jeho alma mater do federace identit vydává atributy, že je zaměstnancem nebo studentem. Ostatní připojené externí identity uživatel může často používat pro každodenní přístup ke službám.
V tomto návodu si ukážeme, jak zvolenou externí identitu zrušit (odpojit od stávajícího Perun uživatele). Pak ji můžete použít pro vytvoření nového Perun uživatele. Ten bude z pohledu e-infrastruktury zcela oddělený.
Postup zrušení externí identity v účtu Perun uživatele:
1. Přejděte na stránku pro správu identit.
2. V levém menu klikněte na tlačítko My Identities/Moje identity.
3. Ze zobrazeného seznamu identit vyberte identitu, pro kterou chcete mít oddělený účet, a klikněte na tlačítko remove/odstranit.
4. Následně se zobrazí potvrzení o úspěšném odebrání identity.
5. Nyní můžete přejít na adresu ownCloudu https://owncloud.cesnet.cz a příhlásit se odebranou identitou. Nyní byste již měli projít bez problémů (bez hlášení o kolidujících identitách).
Odpojenou identitu můžete nyní použít k vytvoření nového Perun uživatele. –>
CESNET, z. s. p. o.
Generála Píky 26
160 00 Praha 6
Tel: +420 234 680 222
Fax: +420 224 320 269
info@cesnet.cz
Tel: +420 234 680 222
GSM: +420 602 252 531
Fax: +420 224 313 211
support@cesnet.cz